Sfaturi pentru un somn odihnitor la orice varsta

Viata este formata dintr-o serie de etape, fiecare dintre ele cu farmecul si descoperirile sale. Suntem copii, apoi adolescenti, tineri, devenim parinti si mai apoi bunici. In fiecare dintre aceste etape ne dam seama ca organismul nostru se schimba, ca obiceiurile se schimba si ele, iar somnul se poate altera pe masura ce inaintam in varsta sau stilul nostru de viata se schimba. Astfel, specialistii nostri s-au gandit sa va ofere cateva sfaturi pentru un somn odihnitor, potrivite fiecarei etape prin care trecem.

Daca ne referim la tinerii parinti si nou nascutii acestora, lucrurile sunt mai mult decat cunoscute: nopti nedormite pentru intreaga familie. Dar, o data ce micutul incepe sa se obisnuiasca cu noua lui casa si nu trebuie sa-l mai vegheati constant, puteti opta pentru ture intre parteneri. In acest fel, aveti siguranta ca unul dintre voi se odihneste, in timp ce partenerul/partenera are grija de bebelus; in acest fel, reusiti sa va ocupati amandoi de ingrijirea copilului.

De multe ori se intampla ca mamicile sa profite de timpul in care cei mici dorm , pentru a se ocupa de ingrijirea casei. Dar, cel mai bine ar fi sa profitati de acest timp si sa va odihniti, astfel veti avea energie mai multa pentru ceea ce aveti de facut in casa.

Verificati salteaua pe care dormiti! Veti considera poate ca salteaua pe care dormiti este suficient de confortabila, dar este posibil ca aceasta sa necesite inlocuirea, de vreme ce stilul de viata s-a schimbat.

Confortul este o necesitate, nu un lux, iar voi, ca si parinti, meritati acelasi rasfat ca si copilul vostru. Asigurati-va ca aveti cea mai buna saltea, cele mai bune lenjerii de pat si perne.

Daca vorbim despre copii care au peste 3 ani, cunoasteti deja rutina din fiecare seara a acestuia. Micutii gasesc tot felul de scuze, pentru a sta departe de dormitor si somn. Cu toate acestea, copiii iubesc sa aiba o rutina regulata de somn si un sentiment de securitate. O baie calda, o cana cu lapte sau cititul unei povesti inainte de culcare le pot conferi celor mici acest sentiment, ajuntandu-i sa adorma mai repede.

Daca agitatia copilului se mentine, verificati daca salteaua este una potrivita si asigura un confort optim. Copiii au nevoi speciale in ceea ce priveste saltelele pe care dorm si este recomandat sa alegeti o saltea de calitate, din materiale naturale, care sa permita o buna circulatie a aerului, sa fie antibacteriana si antifungica, sa ofere un suport adecvat dezvoltarii copilului.

Adolescentii din ziua de azi nu beneficiaza de un numar optim de somn, ajungand sa fie obositi, sa aiba rezultate slabe la scoala, sa fie mai recalcitranti, etc. Expertii sunt de acord ca si tinerii au un ritm circadian natural, dar in loc sa beneficieze de cele 8 ore de somn, prefera sa stea cu prietenii, sa-si ia un job sau sa practice un sport.

„Doar 5 minute” este o replica pe care majoritatea parintilor au auzit-o cel putin o data, dar tinerii nu inteleg efectele pe care „mai tarziu la culcare si mai devreme la trezire” le au asupra lor. Este recomandat sa ii obisnuiti pe adolescentii din viata voastra sa doarma la ora 23:00 si sa le asigurati un mediu propice pentru somn. Prezenta gadget-urilor ar trebui limitata inainte de culcare, iar recomandarea noastra este sa aveti discutii lejere cu ei, in care sa le explicati importanta somnului.


Daca sunteti deja la varsta la care puteti fi bunici ori chiar sunteti, somnul v-ar putea da serioase batai de cap. Obiceiurile inradacinate din tinerete, aparitia anumitor afectiuni si subrezirea organismului, conduc la un somn de o calitate precara, care nu incurajeaza o stare de sanatate optima. Daca aveti dureri minore, expertii va recomanda saltele ortopedice, menite sa ofere un suport potrivit organismului dumneavoastra si sa il protejeze. Intre 7 si 9 ore de somn sunt recomandate persoanelor mai in varsta, iar acestea pot fi dobandite prin adoptarea unui stil de viata sanatos: de la o alimentatie corecta, activitate fizica regulata – recomandata de medic-, actiuni de relaxare in prag de seara, care sa induca somnul, renuntarea la cofeina si alcool in totalitate.

Urmariti blogul www.saltele-online.ro si descoperiti si alte sfaturi importante pentru un stil de viata sanatos si un somn odihnitor!