12 moduri prin care iti poti imbunatati calitatea somnului

Somnul reprezinta o treime din viata noastra si de el depind multe dintre rezultatele noastre de zi cu zi, fie ca vorbim despre randamentul la serviciu, concentrarea atunci cand citim o carte ori starea de spirit. Multi dintre noi, insa, se confrunta cu probleme ale somnului, care pot cauza si probleme de sanatate mult mai grave. Pentru a ne asigura ca beneficiati de cel mai odihnitor somn, specialistii nostri au intocmit o lista cu 12 moduri eficiente prin care iti poti imbunatati calitatea somnului. Te invitam sa le descoperi mai jos:

  • Limiteaza somnul de dupa amiaza – pentru a te bucura de un somn mai bun pe parcursul noptii, incearca sa nu dormi mai mult de o jumatate de ora in timpul zilei.
  • Renunta la cofeina – ai mai auzit asta si inainte, dar iti reamintim si noi ca este indicat sa renunti la cafea cu aproximativ 8 ore inainte de a dormi. Acelasi lucru putem spune si despre bauturile carbogazoase, dar si despre ceaiurile cu un continut ridicat de teina.
  • Evita consumul de alcool – este recomandat sa nu consumi alcool cu cel putin 2 ore inainte de a dormi. Alcoolul poate dezechilibra organismul, facandu-te sa te trezesti de nenumarate ori pana dimineata.
  • Snack-ul de seara – poti lua o gustare seara, daca iti este pofta, dar sa nu fie extrem de dulce si nici foarte grasa. Un pahar cu lapte, o banana sau cateva migdale ar trebui sa fie suficiente pentru orele tarzii.
  • Fa sport! – poate pare un cliseu faptul ca amintim acest indemn, dar exercitiile regulate sustin un somn de calitate, daca le efectuezi cu cel putin doua ore inainte de somn. Adrenalina te poate tine treaz pe parcursul noptii.
  • Petrece timp in aer liber – expunerea la soare promoveaza crearea de Vitamina E, care te ajuta sa dormi mai bine. In plus, activitatile in aer liber te pot obosi si astfel vei dormi adanc.
  • Stabileste un orar de somn – incearca sa dormi in fiecare seara la aceeasi ora si sa te trezesti dimineata la aceeasi ora in fiecare zi. Acest program te va ajuta sa iti reglezi ceasul biologic si sa te bucuri de un somn de calitate.
  • Pastreaza o temperatura mai joasa in camera - temperatura optima pentru un somn odihnitor este situata intre 15 si 23 grade Celsius. Asadar, incercati sa nu aveti o camera foarte calduroasa, deoarece v-ati putea confrunta cu tulburari de somn.
  • Verifica salteaua pe care dormi – o data cu trecerea timpului, salteaua de pat sufera modificari din punct de vedere structural, acumuleaza transpiratie, piele moarta si milioane de acarieni, care pot cauza diferite afectiuni. Daca salteaua este mai veche de 8 ani, acum este momentul sa o schimbi cu o saltea noua, care ofera un suport adecvat organismului tau, permite o buna circulatie a aerului, elimina mirosurile neplacute si transpiratia si previne afectiunile.
  • Dormi pe o perna potrivita – tipul de perna pe care ar trebui sa-l utilizezi trebuie corelat cu nevoile organismului tau si pozitiile in care dormi. Pentru a evita durerile de gat, perna trebuie sa asigure alinierea naturala a gatului cu coloana vertebrala.
  • Lasa grijile deoparte – pastreaza un jurnal alaturi de tine. Atunci cand esti ingrijorat/a, incearca sa scrii despre ce a determinat aceasta stare si identifca o serie de solutii, care te pot ajuta sa depasesti momentul. Aceasta activitate te poate ajuta sa te relaxezi si sa te bucuri de un somn odihnitor.
  • Discuta cu medicul tau – in cazul in care calitatea somnului nu se imbunatateste dupa ce ai pus in practica sfaturile de mai sus, iti recomandam sa discuti cu medicul tau pentru a identifica problema si a explora posibilele solutii.

Si nu uita „somnul dulce mult aduce”!